De eerste dagen - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Esther Sietske - WaarBenJij.nu De eerste dagen - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Esther Sietske - WaarBenJij.nu

De eerste dagen

Door: Esther en Sietske

Blijf op de hoogte en volg Esther

26 Januari 2013 | Indonesië, Denpasar

Donderdag, de dag van vertrek ontbeten we met z'n allen bij Esther thuis. Daarna hebben Daan en Chloe ons weggebracht naar Dusseldorf. Op de vluchthaven werd er door de bewaking gestaakt. Er waren maar 5 douanepoortjes open voor de gehele luchthaven. We zouden rond half 3 de lucht in gaan, toen stonden we helaas nog steeds in de rij. UIteindelijk vlogen we om half 5. Het begin was dus een beetje moeizaam maar alle aansluitingen hebben we uiteindelijk gehaald.

En ineens waren we op Bali in Denpasar. En daar liepen we s'avonds in de warmte met onze grote tassen. We hadden een beetje het idee dat iedereen ons uitlachtte dus dat was wel grappig. Met een taxi werden we naar ons hotel gebracht. Het verkeer zorgde voor de grootste cultuurshock. Allemaal, overal suuuper veel scooters. Het zijn net vliegen. De eerste keer oversteken moet je met je ogen dicht doen want anders durf je niet. Maar onderhand kunnen we het al redelijk! Denpasar is opzich niet echt een hele uitdagende stad. Wat ons opviel was dat wij eigenlijk de enige westerlingen zijn. We hebben vandaag pas 3 ''witte'' mensen gezien. Dus we trekken veel bekijks en we hebben het idee dat iedereen wat van ons moet. Wel grappig opzich. Er isverder niet zo veel te doen in Denpasar. We hebben vandaag een beetje rondgelopen. We hebben de markten, musea en tempels gezien. Dus morgen reizen we door naar Kuta.

Tot snel lieve lezertjes,

• 26 Januari 2013 - 14:49

Flora:

Hoi Esther en Sietske,

Wat een verschil moet dat zijn 28 graden terwijl jullie in de sneeuw vertrokken zijn.
    Morgen gaan jullie verder trekken. Spannend hoor!
    En al die scooters dan. Ik weet nog dat toen ik in Florence was (jaren geleden) dat ik ook mijn ogen uit heb gekeken en bijna opnieuw moest leren oversteken.
    Wij hebben vanmorgen geschaatst in Nieuwkoop, helaas is de dooi in aantocht.

Voor zo slaap lekker en voor morgen een leuke dag!

Een knuffel van Flora

Ps: Esther nog bedankt vor je le lieve kaart.

• 26 Januari 2013 - 15:00

Johan En Beppy:

Ha Sietske en Esther,

Fijn te horen dat jullie goed aangekomen zijn.
    Jullie grote avontuur kan beginnen.
    Geniet ervan , en we gaan jullie volgen.
    Tot horens.

Groetjes Johan en Beppy

• 27 Januari 2013 - 19:55

Oma Annie:

Wat fijn dat jullie vakantie nu echt begonnen is. Even wennen aan de temperatuur, gewoon rustig aan doen. Wat een andere wereld dan hier hé.
    Lieve Sietske en Esther, geniet van alles.
    Liefs voor jullie beiden, oma Annie.

• 31 Januari 2013 - 23:34

Annie Van Der Wal.:

Lieve Sietske en Esther.

Hoop dat julle het nog steeds een uitdaging vinden om deze reis te gaan maken. En dit is nog maar het begin. Een weekje nu op stap hé.
    Afgelopen dagen heb ik ons fotoboek over Ind. door zitten kijken. Daar zijn we in 1992 naar toe geweest. Sumatra, Java en als laatste eiland Bali. Denpasar en Kuta. Daar hebben we heerlijke stranddagen gehad. We waren daar begin juni, wel een heel andere tijd dan jullie nu.
    Is het nu de regentijd?
    Ik wens jullie heel veel plezier, veel ontdekkingen en alle goeds toe!
    Een knuffel voor jullie allebei en veel liefs!
    Oma Annie.