Lovina, Bromo, Yogyakarta - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Esther Sietske - WaarBenJij.nu Lovina, Bromo, Yogyakarta - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Esther Sietske - WaarBenJij.nu

Lovina, Bromo, Yogyakarta

Door: Esther en Sietske

Blijf op de hoogte en volg Esther

17 Februari 2013 | Indonesië, Jogjakarta

Lieve mensen,

Hier weer een leuk verslagje van ons.
Afgelopen maandag hebben we met en pijn in ons hart de Gili's verlaten. We hebben een heerlijke week daar gehad. Veel locals ontmoet, een verjaardag meegevierd. We hebben gesnorkeld en we hebben ook aan paddle boarden gedaan. Erg leuk! Leuke mensen ontmoet, kortom een leuke week.

Na de Gili's zijn we weer terug gevaren naar bali. (tijdens de boottocht dolfijnen gezien!!!!) en daarna door gegaan naar Lovina. Dat is in het noorden van Bali. We wilden naar Lovina omdat je daar perfect dolfijnen kan spotten. Dat hebben we gedaan. 'S morgens vroeg, 6 uur, moesten we verzamelen op het strand. Daar vaarde je in iniminie bootjes de zee op. Tijdens het varen kwam de zon op, een prachtig gezicht. Na bijna een uur varen hebben we de eerste dolfijnen gezien. Ze waren erg klein, erg lief! Uiteindelijk hebben we ongeveer 50 dolfijnen gezien. Super mooi! Daarna terug gevaren naar het strand en heerlijk ontbeten met bananen pannekoeken. Die zijn echt OVERHEERLIJK! In de middag hebben we een boeddhistische tempel bezocht, een hotspring en een waterval. Zo hadden we in 1 dag alles van Lovina gezien. In de avond hebben we met wat locals op de steiger aan het strand gezeten. Gitaar en gezang. (de gitaar was al een tijd niet gestemd, en laat we het over het zingen maar niet hebben.) Maar dit mocht de pret niet drukken! Daarna zijn we nog in een bar geweest waar live-music was. Erg leuk! Op een gegeven moment ging de bar dicht. Maar wij mochten blijven en we hebben tot diep in de nacht met de band gezongen en gitaar gespeeld. Erg gezellig!

De volgende dag hebben we Bali verlaten. Erg raar, het eerste gedeelte van de reis is al afgesloten. De reis naar Java was een tikkeltje anders dan we hadden verwacht. Maar wel erg hilarisch. We hebben namelijk 6 uur lang in een bus helemaal vol met indo's gezeten. Naast een oma die in ons gezicht boerde. Het was allemaal erg komisch.

De bromo vulkaan beklimmen was ons eerste doel in Java. Hiervoor moesten we eerst een nacht in Ngadisari overnachten. Midden in de bergen. Er was niks te doen en er was heel vaak geen stroom. Maar we hadden een super schattig kamertje en het eten was daar top! Aardappels! Om 3 uur 's nachts zijn we met de Jeep richting de bromo gegaan. Eerst zijn we naar een uitzichtpunt op een berg gegaan. Dat was een zware klim in het donker. Vanaf daar hebben we de zonsopgang gezien. Althans, dat was de bedoeling. Het was wederom bewolkt. Maaaar, het uitzicht was prachtig! Daarna doorgegaan naar de Bromo. Eerst een heel steil stuk gelopen door een vulkaanlandschap. En daarna een steile trap op met 250 treden. Het was een zware klim maar volledig de moeite waard. De vulkaan was erg bijzonder om te zien. Mooie ervaring.

Na de Bromo zijn we gelijk doorgegaan richting Yogyakarta. De reis daarnaar toe was wederom erg grappig. We zaten 10 uur lang in een bus, die meer weg had van een botsauto. We vlogen constant die bus door. We hebben in die 10 uur een 1 keer gestopt om te plassen. De buschauffeur bleef maar door karren. En toen Esther vroeg of hij niet even moest uitrusten of eten begon hij hard te lachen. Daar had hij nog nooit van gehoord.

Nu zijn we in yogya. We hebben vandaag de stad een beetje verkent. Er is veel leven op straat. We hebben gezien hoe batik word gemaakt, erg leuk! (Batik is een typische kunstvorm voor yogyakarta, het is een schilderij op een doek van katoen of zijde.) Was erg leuk om te zien en we hebben allebei een mooie batik gekocht. Daarna zijn we gaan kijken hoe zilver wordt bewerkt en we hebben ook het proces van de wayang poppen gezien. Kortom, een educatief dagje. Vanavond gaan we naar een wayang voorstelling, wat een enorme happening schijnt te zijn.

We vermaken ons prima. Het reizen bevalt ons goed en we zijn ook nog steeds vriendinnen. Dat is wel fijn natuurlijk, haha.

Liefs van onsssssss,

• 17 Februari 2013 - 11:38

Herman :

en hoe was de wayang-voorstelling. Lang zeker. Leuk he je laten rijden in de betjaks. Dames het was weer een leuk verslag en fijn te merken dat het zo goed gaat. Liefs

• 17 Februari 2013 - 12:03

Jeanette:

Lieve Sietske en Esther,
    Wat goed om te lezen dat jullie het zo naar je zin hebben en zoveel mooie ervaringen opdoen. Jullie zitten nu nog op voor ons bekend terrein waar wij prachtige herinneringen aan hebben. Geniet ervan, deze reis vergeten jullie nooit meer!!
    Liefs en dikke knuffel van Jeanette

• 17 Februari 2013 - 12:24

Andre:

Leuk om jullie ervaringen weer te lezen. Genoeg afwisseling. Zeker het laatste doet mij goed, dat jullie nog vriendinnen zijn. En wat betreft die wajang voorstelling. Hebben jullie het wakker gehouden? Geniet weer verder en leuk dat we het zo een beetje kunnen volgen.

• 17 Februari 2013 - 13:24

Angela & HP:

Hallo lieven meiden,
    Wat een heerlijke verhalen. Zo leuk om jullie belevenissen te volgen. We krijgen er ook zin in. Heel bjzonder om het moois van het Aziatische deel van de wereld met eigen ogen te zien. Liefs en kus Angela & HP xxx

• 17 Februari 2013 - 14:46

Lies Vlietman:

Hoi Esther,

Wat een leuk verhaal is dit geniet maar heel veel,heerlijk.
    Hartelijke groeten
    Lies en leo Vlietman
    Tante van Timo

• 17 Februari 2013 - 19:26

Eefje:

Heee meiden!
    Wat super om te lezen hoe jullie het daar hebben! Ik zit hier toch wel heel erg jaloers te zijn haha. Super toevallig trouwens dat jullie in Yogjakarta zijn, daar is mn opa opgegroeid! En me oma woonde in Semarang, vlakbij waar jullie zijn. Dus jullie zijn nu op de plek waar mijn roots liggen haha.
    Nog heel veel plezier meiden en ik blijf jullie volgen hoor!
    Heel veel liefs xxxxxx

• 17 Februari 2013 - 23:02

Oma Annie.:

Lieve toeristen.
    Wat een prachtig reisverslag. Wat geweldig dat jullie het zo naar de zin hebben. Veel ondernemen, veel beleven. Het is zo'n andere wereld dan hier in N. Deze ervaring vergeet je nooit meer.
    Ook wij zijn naar de wayangvoorstelling geweest en ook de Bromo vulkaan beklommen. Daar moet je wat voor over hebben hé. Vroeg uit de veren. We konden ook op een paard naar boven, maar dat ging niet zo geweldig. Aan de éne kant op het paard klimmen en aan de andere kant er net zo snel weer afvallen. Wat hebben oma Aad en ik (en al de andere vrouwen) gelachen. Nou, dan maar lopen (klimmen).
    Lieve Sietske en Esther, geniet van al het moois op Java.
    En nu schiet het al op voor jullie om weer verder op reis te gaan.
    Ik volg met heel veel plezier jullie belevenissen en denk ook vaak aan jullie!
    Veel liefs, oma Annie.

• 22 Februari 2013 - 01:48

Jesper De Graaf:

Ik vind dat jullie GOED bezig zijn.

• 22 Februari 2013 - 01:48

Jesper De Graaf:

Ik vind dat jullie GOED bezig zijn.

• 24 Februari 2013 - 02:24

Arie En Flora:

Ha Esther en Sietske,
    Ook al breng je ons steeds goed op de hoogte en weten we zo ongeveer wat je doet is het zo leuk om te lezen wat je beleefd. Uiteraard samen met Sietske. En fijn om te lezen dat jullie het samen ook leuk hebben.
    Jullie schrijven over boottochten, busreizen etc. Wij zijn net thuis van een lange reis uit Oostenrijk. Veel shockende verkeer, sneeuw gezien maar oh zo heerlijk genoten van de sneeuw en het skiën.
    Wij gaan nu lekker slapen.
    Geniet van de dingen die jullie tegenkomen.
    Dikke kus van Arie en Flora