Kuta, Ubud en Gili Islands - Reisverslag uit Gili Trawangan, Indonesië van Esther Sietske - WaarBenJij.nu Kuta, Ubud en Gili Islands - Reisverslag uit Gili Trawangan, Indonesië van Esther Sietske - WaarBenJij.nu

Kuta, Ubud en Gili Islands

Door: Esther & Sietske

Blijf op de hoogte en volg Esther

04 Februari 2013 | Indonesië, Gili Trawangan

Aloha!

Hier weer een verslagje van onze reis.
Op 27 januari zijn we van Denpasar naar Kuta gereisd in een heel klein, leuk blauw busje zonder deur en met 9 kleine kinderen en wat andere mensen er in. Het was erg gezellig en iedereen was erg behulpzaam!
In Kuta sliepen we in het goedkoopste hotel dat daar was. Dat was ook wel te merken aan de douche want die stonk naar eieren. Verder prima te doen. Kuta beviel ons goed. Vrij toeristisch maar wel erg gezellig. We hebben een paar leuke avonden in de Sky Garden gehad. Een club met een groot dakterras. Daar hebben we wat andere backpackers ontmoet. Erg leuk!

We hadden verwacht dat het strand van Kuta heel mooi zou zijn maar dat viel tegen. Overal lag afval, ook in de zee. Het afval was afkomstig van Java en stroomt rond het regenseizoen richting Bali.We hebben een dagje gesurft en toen zwommen we tussen het afval door, best vies. Maar ondanks dat was het surfen super leuk en we konden het voor ''beginners'' best goed. Vonden we zelf........

Wat ook wel grappig was is dat veel mensen die uit Azie komen met ons op de foto willen. Eerst staan ze een beetje bij je in de buurt te smoezelen en dan komt er iemand naar je toe en die vraagt of je met hem/haar op de foto wilt. Dan staat er ineens een heel groepje die allemaal afzonderlijk en met een aparte camera een foto willen. Dus 1 foto zorgt voor een hele ''happening''. Je zou er bijna geld voor gaan vragen.

Na Kuta zijn we doorgegaan naar Ubud. Maar niet zonder eerst te stoppen bij de Tanah Lot. Een prachtige tempel op de rotsen in de zee. We zouden daar de zonsondergang gaan kijken alleen was het vrij bewolkt. Maar alsnog erg mooi om te zien. Daarna doorgereisd naar Ubud. Daar sliepen we in een erg schattig huisje. De eigenaar was een vervelend, irritant ventje. Hij probeerde ons constant iets aan te smeren en hij sprak onverstaanbaar engels.Maar een mooie slaapplek met toast als ontbijt.

In Ubud hebben we een tour gemaakt langs een aantal tempels, een rijstveld en langs een koffieplantage. Dat laatste was erg leuk. We mochten allerlei koffie's proeven en we konden een kijkje nemen bij het productieproces van de ''kattenpoep'' koffie. Ze hebben daar katten lopen die koffie bonen eten, dat poepen ze weer uit en daar word dan weer koffie van gemaakt. We hebben het geproeft en het was best wel lekker!! 'S avonds zijn we naar een dansvoorstelling gegaan en daar kregen we een ENORME cultuurshock. Het leek net een sekte. Het was lachwekkend maar wel leuk om een keer te zien!

De volgende dag hebben we fietsen gehuurd en Ubud per fiets verkend. We zijn naar de markt gefietst en naar The Monkey Forest. Daar hebben we een tijdje doorheen gelopen, wat eigenlijk best eng was soms. De apen klommen soms op je of schoten ineens voor je langs. Het was echt heel gaaf om er doorheen te lopen maar ook wel een beetje eng. Daarna een flinke klim bergopwaarts gemaakt richting de rijstvelden. Erg zwaar, maar een prachtig resultaat. Uitzicht op de rijstvelden. De terugweg was bergafwaarts dus we vlogen naar beneden.
De laatste dag in Ubud hebben we geraft. Een prachtige tocht door de rivier met super mooie natuur. Erg leuk!

Gister hebben we lang gereisd. Van 7 uur 's morgens tot 5 uur 's middags. We zijn van Ubud naar Pandangbai gereden en daar over gevaren naar Lombok. Daar hebben we Lombok doorkruist en vanaf daar zijn we naar Gili Trawangan gevaren. Een van de Gili eilanden. Het is hier net een paradijs. Witte stranden, blauwe zee, zon. Leuke mensen. We slapen in een leuk hoteletje. We betalen met z'n 2tjes 7,50 dus vrij goedkoop. We werden net uitgenodigd door de eigenaar om met hem en zijn familie en vrienden te eten. Erg leuk om met ''locals'' te zijn. We aten vis, welke weten we niet, veel knoflook en rijst. We aten met onze handen, wat voor ons een beetje wennen was (vooral de rijst) maar wel een leuke ervaring, en vooral erg gezellig! Nu gaan we een rondje maken door het centrum. Kijken of er in de avond nog iets te beleven valt.

Veel liefs,

gezellig
locals

• 04 Februari 2013 - 17:46

Jony:

Hoi meiden! Wat een leuk verhaal ik ben jaloers! Geniet er van!
    Xxx

• 04 Februari 2013 - 19:52

Ans:

Hee meisss leuk zo je verhalen te lezen, het kriebelt.
    Ik moet mijn surprise nog in wisselen:) dus schrijf maar veel.
    Genieten en veel plezier kuzzzzzz uit ngtv ook van jaap

• 04 Februari 2013 - 20:49

Herman:

hallo meiden,

geweldig om jullie verslag te lezen. Het leuke is dat daardoor weer veel herinneringen boven komen van onze eigen reis, inmiddels al weer 25 jaar geleden. Morgen snorkelen hoor, is erg mooi op Lombok. Ik zie uit naar jullie volgende verslag. Have fun!!!!!!en geniet!!!!!!

• 05 Februari 2013 - 10:53

André:

Fijn om wat te lezen over jullie mooie ervaringen.
    Leuk dat jullie nu op het eilandje zijn.
    Dat was 25 jaar geleden al fantastish.
    Maar met dat snorkelen van Herman had ik mindere ervaringen.
    Tip, met een snorkel niet te diep zakken om vervolgens te gaan ademen.
    Geniet maar lekker verder. Kus.

• 05 Februari 2013 - 18:44

Ingrid:

Wat zijn jullie lekker bezig! Klinkt lekker afwisselend allemaal, beetje cultuur, beetje natuur, beetje vieze dingen eten en ruiken, beetje lekkere dingen, beetje feest.
    Alleen dat snorkelen lijkt me helemaal niks ( vraag maar aan Arianne wat er met mij gebeurt als ik zo'n ding in mijn mond moet houden...) Maar het is vast prachtig onder water....
    Groot gelijk dat die Aziaten met jullie op de foto willen, zomaar twee leuke meiden voor de prijs van één :)
    Geniet er lekker van! Liefs

• 05 Februari 2013 - 20:18

Flora:

Hoi Esther en Sietske,
    Fijn om zo uitgebreid te lezen wat jullie allemaal beleven en meemaken.
    Of ik er nu zo blij mee ben dat jullie een busje zitten zonder deuren doet er toch niet toe?
    Leuk hè met locale in contact komen.
    Ik zet eigenlijk al een paar dagen geen koffie meer want stel je toch voor dat daar de uitwerpselen van die katten inzitten. Ik ben toch wat anders naar een bakkie gaan kijken.
    Ik wens jullie nog veel reisplezier toe en een dikke knuffel van Flora

• 06 Februari 2013 - 23:17

Arianne:

Lieve meiden,

Wat heerlijk om dit allemaal te lezen! Snorkelen, tempels, rijstvelden, strandjes.......wat een belevenis. Het klinkt allemaal als een groot avontuur. Wij zitten weer tussen de sneeuwvlokken dus opslaan die zon! Ik begreep dat jullie lekker geskypt hebben. Mooi fotootje van Kris ha ha.
    Veel plezier en tot gauw.....eh ik bedoel tot whappen, facebooken of bloggen.....Leer ik ook nog een beetje modern zijn. Kus Arianne

• 09 Februari 2013 - 20:58

Oma Stigter En Gerda:

Hoi Esther en Sietske,

Oma is nu bij ons, ze heeft vanavond bij ons gegeten. We hebben haar zojuist jullie reisverslagen laten lezen, daar moet ze natuurlijk wel even op reageren!!

Hoi lieve Esther,
    Ik heb gelezen dat jullie veel genieten en al erg veel gezien hebben. Ik begrijp al jullie woorden niet, maar dat leg je later maar eens uit (maak je het niet te gek?).
    Ga lekker zo door en heel veel liefs van oma!!

Ook van alle Stammetjes heel veel plezier en we blijven de verslagen lezen!
    Doei!

• 17 Februari 2013 - 22:54

Babs:

Meiden het klinkt allemaal zo ontzettend gaaf! Geniet ervan!! Vooral Es dr nieuwe kleine vriendjes zien er lief uit hahaha.

liefs,

Babs